onedirectionnoveller---

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Forever Young Del 2- Party tjejer...

Av Hanna - 17 januari 2013 20:11

     

Orkar inte med en "Tidigare" sorry, men ni får klara er....



Vi skrattade länge. Sen reste vi oss upp och började gå hemåt. Killarna tittade efter oss. Dom måste ha blivit väldigt förvånade. Dom hade ju liksom blivit "Något" dissade av två helt, vanliga, visserligen enligt dom snygga, tjejer.

Sofie och jag gick hem till oss och tittade på film.


-Ungefär två veckor senare-

Idag skulle jag och Sofie ut och vara "Party tjejer". Vi älskade det här livet. Det var ju bra att njuta och göra någonting med livet så länge det varade.

Jag hade tagit på mig en röd, ganska kort klänning, vita converse och skinnjacka. Sofie hade på sig ett vitt linne, jeans shorts, vita converse och en jeansjacka. Mitt mörkbruna hår hängde ner över axlarna, och när jag tittade i spegeln, Såg jag helt okej ut.

Jag och Sofie sminkade oss lite och gick sedan ut för att leta på någon nattklubb som var öppen, eller någonting liknade. Vi gick förbi en eller två nattklubbar in vi kom fram till den där vi brukade hänga. Även fast jag och Sofie var lite "Diviga" var vi noga med att inte dricka något.

Vi gick förbi vakterna och in i lokalen. Folk skrattade, pratade och drack. En del dansade till och med.

Jag och Sofie smälte in och allt var perfekt, tills jag kände en hand på min axel. Jag vände mig långsamt och såg ett ansikte jag sett förut.

"Harry, du skrämmde mig!" sa jag och slog honom lite löst på armen.

"Förlåt då!" sa Harry och flinade.

Sofie hade också vänt sig om för att kolla vad jag höll på med.

"Ne män är det inte lilla Harry" sa hon och skrattade.

"Jag är faktiskt 18" påpekade Han.

"Okej, vi är bara 17" erkännde jag.

"Är det inte 18:års gräns på den här klubben?" frågade Harry förvånat.

"Kanske det är, men vi smiter in hur lätt som helst" sa jag och log. "Vi typ känner vakterna. Eller dom känner igen oss, sen vi typ flirtade med dom för att komma in"

Jag och Sofie började skratta åt minnet.

"Så ni dricker fast ni inte får?" sa Harry allvarligt.

"Vad tror du om oss egentligen? Vi kan vara lite... Ja, du vet, men dricka, det är en helt annan sak!" sa jag minst lika allvarligt.

"Men ska vi gå till dom andra eller?" sa han och tittade lite åt vänster.

Jag och Sofie nickade.

Vi följde efter honom bort till baren, där dom andra killarna satt.

"Kolla vilka jag hittade! Dom har tydligen smitit in här, dom är ju typ bara 17" sa Harry och flinade.

"Men käften!" sa jag och trampade på hans sko.

Harry började skratta.

"Det där gjorde inte ont!" sa han sen.

"Nej, men spela roll!" sa Sofie.

"Mm, jag heter Louis, det där är Zayn, Niall och Liam" sa killen som kallat oss snyggingar.

"Alltså vi vet att ni är One Direction" sa Sofie sen. "Det är typ därför det är kul att dissa er, för ni blir så förvånade"

"Ja, alla andra tjejer skriker så fort dom typ ser oss" sa Zayn och flinade.

"Men dom där två är inte som alla andra, har du inte märkt det?" sa Louis och pekade på oss.

"Vad?" sa jag.

"Inget. Men ni kanske vill vara med i vår musik vidio?" frågade Harry.

"In your dreams" sa jag kaxigt.

Men sen kom jag och tänka på att vi ändå sökte jobb.

"Eller föresten, får man betalt?" frågade jag lite diskret.

"Öhh, ja, det är klart" sa Louis.

"Ska vi ta chansen eller? Jag vill liksom inte bli pank nu" viskade jag till Sofie.

"Kör till" viskade Sofie tillbaks.

"Vi har ändrat oss. Vi är med" sa jag och fnissade. "Vi behöver stålar"

"Är det bara därför?" sa Harry och låstades var sårad. "Nej, men vi börjar spela in om en vecka. Vi ringer eller nått innan.....


Kanske skriver en till del senare, men matteboken ropar på mig   Ha det gött!!!

//Hanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 8 september 2013 17:16

Hej på er! Ehh, ja, jag satt och rotade igenom en låda på mitt rum när jag hittade en lapp med användarnamn och lösenord på.... Och plötsligt kom jag ihåg den här bloggen.Alltså, gud, jag bara slutade.. Ni få människor som läste den måste ju ha hatat...

Av Hanna - 23 januari 2013 19:27

Vi gick vidare längs med gatan. Tillslut stannade killarna vid en svart Limousine och öppnade dörren. "Ska vi åka i den här saken?" frågade Sofie och stirrade på bilen. "Öhh, ja?" sa Louis och tittade lite konstigt på henne. Sofie hade alltid h...

Av Hanna - 22 januari 2013 20:54

Vi gick tillbaka till dom andra. Harry hade blivit glad igen och sken som en sol. "Alltså Hannah, Du måste lära mig hur du gör!" sa Louis och stirrade på Harry. "Det är en hemlighet" sa jag och flinade. "Ska vi dra nu eller?" frågade Liam. "Vi ...

Av Hanna - 21 januari 2013 19:19

Efter att ha pratat med Harry gick jag och duschade och sen kröp jag ner under det varma täcket och somnade. Klockan ringde. "Fuck You!!!!" skrek jag åt den innan jag stängde av den. Jag var ju inte direkt världens morgon människa. Jag hade hel...

Av Hanna - 20 januari 2013 18:59

Detta fick absolut inte hända! Jag sprang ner efter Marie. Tyvärr hade hon redan hunnit berätta för typ alla. "Marie! Det är ju för fan inte min pojkvän!" skrek jag. "Men snart!" skrek Marie helt hysteriskt. "Nej! Han är bara någon idiot som ja...

Ovido - Quiz & Flashcards